Bez kategorii · motywacja · StoryTelling

Kropla, kropelka…

Kropla drąży skałę

Ostatnie dni, to czas przemyśleń, podjętych prób nowych sposobów działań, odnajdywanie drogi, a raczej zejście z przetartego szlaku. Szukam siebie i dochodzę do wniosków, że po bardzo długim czasie wiem w końcu jak chcę pracować. Co chcę  robić i jak chcę to robić.
Przede wszystkim chcę być prawdziwa w tym co robię, nie chcę być czyjąś kopią, nie chcę stać w czyimś cieniu, nie chcę by ktoś stał w moim.

Rok temu przestałam czuć pasję do tego co robię i tym samym straciłam coś cennego. Przez prawie rok odbudowywałam tę pasję w sobie, tylko chwilami w tym czasie czułam, że to co robię jest tym co chciałabym robić przez resztę życia.

Piszę przez resztę – bo wierzę,  że jeżeli moja praca jest moją pasją, to nigdy nie będę pracować. Oczywiście ma to swoje plusy i minusy, ale zdecydowanie przeważają plusy. Nie mówię, że nie pracuję,bo są dni, tygodnie gdy pracuję ciężej niż inni i na te efekty czekam dłużej niż inni…Ale mam pełną świadomość tego, że cokolwiek zrobiłam, lub nie w ciągu ostatnich miesięcy jest tym co prowadzi mnie do mojego celu.

Prawie każdy z nas w swoim życiu, miał moment gdy zastanawiał się co dalej… ja tak miałam rok temu, próbowałam jeszcze na siłę łatać to co było, ale nie wychodziło z tego nic dobrego. Straciłam wiele, chociaż teraz z perspektywy czasu, wiem, że tych strat mogłoby być mniej.

Myślę też, że prędzej czy później sama znalazłabym kierunek w którym teraz podążam, jednak pojawiły się osoby, które tą drogę mi pokazały. Wiele się od nich nauczyłam, wiele od nich uzyskałam, zrobili dla mnie coś niesamowitego, pokazali mi, że można inaczej, dzięki nim zaczęłam patrzeć szerzej i dostrzegać to czego nie widziałam.
Znalazła się KROPLA, która zaczęła drążyć skałę. Jedna wydrążyła tą pierwszą skałę – zmianę i spowodowała, że sama stałam się swoją Kroplą..

Zmiana kierunku – „zmieniam trasę” – no właśnie nawigacja zawsze znajdzie drogę abyśmy trafili do celu, celu który już ktoś przed nami osiągnął i pokazuje nam jak tam dotrzeć. Tylko czy zawsze musimy iść po czyichś śladach? Czy nie możemy sami wytoczyć swojej trasy?
Ktoś mi powiedział, żebym nie szukała nowych sposobów i żebym szła drogą którąś już ktoś przeszedł. Tylko to było kilka lat temu, może wtedy to się sprawdziło, być może czułabym się wtedy jakbym sama wytyczała nową trasę. Teraz czułam się tak, jakbym była kopią kogoś…A ja nie chcę być kopią.
Chcę dotrzeć trochę dalej i nieco inną drogą, w swoim tempie i w sposób, który właśnie kreuję.
Nie jest łatwo iść nieznanym szlakiem, bez wsparcia z przodu,który jak w dżungli przecina gałęzie stawia pierwsze kroki, nie jest łatwo mieć tylko swoje przemyślenia, pomysły i doświadczenia oraz przypuszczenia. Jednak nikt nigdy nie mówił mi, że będzie łatwo.

Budowanie i przecieranie szlaków jest dla jednym czymś naturalnym i koniecznym, bo tylko w ten sposób dana osoba może siebie zrealizować. Podążanie za kimś (szefem, liderem, współpracownikiem…) powoduje, że ta osoba się „dusi”, marnuje swój potencjał i chce zdecydowanie czegoś więcej…

Jeżeli ma się odrobinę odwagi, by zrobić pierwszy krok by móc pozwolić tej drążącej naszą skałę kropli pozwolić się przebić, jeżeli jej ulegniemy, to podążymy do spełnienia. Możemy popełniać błędy, możemy się cofać, stale się uczyć i doskonalić, ale grunt by ta kropla nadal drążyła, kolejne skały czyli kolejne etapy.

Zdaję sobie sprawę z tego, że to co napisałam jest mocno chaotyczne, że być może nie będziesz w stanie mnie zrozumieć… Ale… jeżeli jesteś KROPLĄ będziesz wiedzieć o co chodzi, jeżeli masz w sobie tę Kroplę, tę myśl, ten pomysł i brakuje Ci tylko odwagi, by pozwolić jej się przebić, też mnie zrozumiesz. Jeżeli jesteś KROPLĄ i masz w sobie Kroplę to możesz mi podać rękę i obok mnie iść i wytyczać nowy szlak.

Ktoś mi kiedyś powiedział, że jestem „niespokojnym duchem”, że jeżeli znajdę miejsce i odkryję siebie, będę bardzo szczęśliwa i wolna. Dążę ku temu nieustannie, mam już częściowo wytyczony szlak, wiem w jakim kierunku zmierzam i już wiem, gdzie będę za miesiąc, za dwa i za pół roku. Wiem też w jakim momencie drogi będę za 3 lata. Wiem jacy ludzie mi wtedy będą towarzyszyć i czego się nauczę przez ten czas, czego wspólnie się nauczymy.

Każdy z nas ma w sobie skałę, którą może przebić i spełnić marzenia, które są za nią ukryte. Wiem jeszcze jedno, nigdy nie jest za późno aby zacząć drążyć tę skałę.

 

Do usłyszenia 🙂

PS. Jeżeli tu jesteś, zostaw po sobie ślad, uśmiechnij się do mnie w komentarzu 🙂

9 thoughts on “Kropla, kropelka…

  1. Piękny, głęboki i inspirujący tekst! Chwilami miałam wrażenie, że czytam o sobie, niesamowite. Kilka miesięcy temu podjęłam radykalną decyzję zmieniającą moje życie o 180′ tylko po to aby czuć się dobrze sama ze sobą, po to by spełnić marzenia. Wciąż nie osiągnęłam celu ale wierzę, że niebawem pojawią się pierwsze efekty mojej zmiany. Pozdrawiam 🙂

    Polubione przez 2 ludzi

  2. 🙂 uśmiecham się!
    Bardzo głęboki tekst…Ja często zatracam się w życiu. Sama nie wiem jak to określić. Ostatnio poszukiwałam hobby, rzeczy, która mnie zrelaksuje, do wszystkiego szybko się zniechęcam i tracę wiarę we własne możliwości. Wszystko potem wydaje mi się bez sensu. Założyłam tydzień temu bloga, może to będzie moja odskocznia 🙂
    Pozdrawiam Cię ciepło 🙂

    Polubione przez 2 ludzi

    1. Dziękuję za uśmiech 🙂
      Znalezienie swojej drogi i pomysłu na siebie nie jest łatwe, czasami jest procesem żmudnym i dosyć długim, ale efekty mogą być zaskakujące. Każdy z nas szuka swojego miejsca w świecie, znalezienie swojej pasji i motywacji do jej realizacji jest bardzo ważne. Wytrwałość – oj tak, często szybko się wypalamy, bo jesteśmy zbyt mocno „podekscytowani” nowym sposobem działania, nowym rozwiązaniem, nową inicjatywą, ale gdy ich realizacja wydaje nam się zbyt ciężka do przeskoczenia, tuż przed metą poddajemy się. Życzę Ci abyś znalazła swój sens i abyś znalazła swoją pasję i swoje miejsce – trzymam za Ciebie mocno kciuki 🙂 Gdybyś potrzebowała jakiejś rady, pomocy pisz tutaj lub na fb na moim fanpage’u postaram się pomóc 🙂

      Polubienie

Skomentuj

